Saturday 17 September 2011

Anwar mengaku PRK dbiayai oleh dana Yayasan Kristian ??

AIDCNews – Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau mengharapkan yayasan Kristian menyokongnya kerana sikapnya terbuka dalam penerimaan apa-apa bantuan daripada yayasan agama.



““Jadi, Anwar baik dengan dia (Ambiga), oleh itu Anwar juga didukung oleh (kelompok Kristian International)… Saya harap Kristian international pun dokong saya… Bagus.. (sokongan itu)”, katanya ketika bercakap di Jakarta pada 30 Julai lalu.

Menurutnya meskipun menerima bantuan dana daripada Yayasan Kristian, namun Anwar mendakwa misi yayasan agama itu untuk mempengaruhi sikap dan pendiriannya tidak akan berjaya.

“(Pada) Saya, kenapa mesti tolak sokongan itu, ia tidak mengubah prinsip saya. Saya bukan (seorang) Muslim yang mesti anti (kepada) orang lain”, katanya.

Itu adalah kata-kata Anwar yang mendakwa prinsipnya tidak berubah meskipun mendapat bantuan Yayasan Kristian, namun bagaimana pula tanggapan sahabat-sahabat rapat menilai sikap Anwar dari dulu hingga sekarang ?

Jika inilah buktinya maka jelas, survival politik anwar menerusi Parti Keadilan Rakyat dibiayai oleh Yayasan Kristian Antarabangsa . Fikirkanlah apa balasan yang dikehendaki oleh Yayasan Kristian ini andai anwar menjadi perdana menteri malaysia . Patut pun PAS tunduk dan patuh pada anwar dan agenda PR , lumayan rupanya makan duit kristian.

No comments:

Post a Comment